Categories
World

China bans BBC World News in an apparent tit for tat move

BBC World News was banned from airing in China, according to a statement from China’s National Radio and Television Administration (NRTA) on Thursday.

The announcement comes one week after Ofcom, the British media regulator, said it had withdrawn a license for China Global Television Network, or CGTN, to broadcast in the UK.

In the statement, China’s NRTA claimed that BBC World News had broadcast reports on China that “infringed the principles of truthfulness and impartiality in journalism.”




On February 4, China’s Foreign Ministry lodged a stern representation with the BBC criticizing the broadcaster for its coverage of China’s response to the Covid-19 pandemic, dismissing their reports as “fake news.”

Beijing has also repeatedly expressed its frustration with BBC reporting on China’s “re-education” camps for Uyghurs. The BBC alleges that women have been systematically raped, sexually abused, and tortured at the camps.

China accuses the BBC of having been on “a spree to spread explicit falsehoods about China’s policy in the Xinjiang Uyghur Autonomous Region.”



The BBC defended its journalism in a statement at the time, saying they stand by their accurate and fair reporting of events in China.

The tit-for-tat move shouldn’t impact BBC since it was only allowed to broadcast in international hotels. The BBC have never been allowed to broadcast in mainland China or into Chinese homes.